skip to Main Content
bg-escola-sports-funatics-1

Organitzem esdeveniments de competició lúdico-esportiva, amb activitats i esports adequats a cada grup d’edat. CI i CM, jocs lúdico-esportius. / CS i ESO, competicions esportives.

Es tracta d’una combinació d’esports i activitats pensats per a treure el màxim rendiment a la platja de Mataró, contemplant no únicament la vessant lúdica sinó enfocant-ho també al treball d’equip, fomentant el treball d’equip i potenciant les relacions humanes que puguin establir-se. La varietat d’activitats i d’esports comprendrà aquells no tant coneguts (Dodgeball, softbol o handbol platja) aixó com els més coneguts (volley platja, tennis platja)

icono-cicle-inicial-funatics-1

CICLE INICIAL I MITJÀ

Enfocat a la vessant més lúdica, proposem aquelles activitats que millor poden desenvolupar-se a la platja.

En el cas dels cursos més petits es proposaran jocs després de dinar, controlats pels nostres monitors. Els mestres i acompanyants només hauran de fer-se càrrec dels alumnes durant l’hora de dinar (13:00 – 14:00 aprox.)

icono-cicle-superior-funatics1

CICLE SUPERIOR I E.S.O.

Competicions esportives amb esports poc coneguts que millor poden desenvolupar-se a la platja.

En les competicions esportives els partits tindran una durada de 15 minuts aproximadament, de tal manera que es poden organitzar fins a 9 torns d’activitats entre el matí (classificacions) i la tarda (fases finals).

sports-funatics-uem-2
sports-funatics-6
sports-funatics-uem-3
sports-funatics-7

ELS NOSTRES ESPORTS

FUN-DODGE

NORMES

  • Competició entre dos equips de 7 persones, situats en els respectius camps, on es tracta d’eliminar als rivals mitjançant llençaments amb pilotes d’escuma, intentant que li reboti al cos (mai al cap) i caigui a terra. Guanya l’equip que elimini abans a tots els membres de l’altre equip. El primer equip que guanyi dos sets(de 3/5 jocs) resultarà vencedor de la prova.
  • INICI del JOC: una persona al camp de morts contrari i tota la resta de membres estaràn situats a la línia de morts. Les quatre pilotes es col·locaràn al mig del camp. Al so del xiulet, cada equip anirà a buscar la pilota i comença el joc.
  • Un cop “matat”, tens la opció de reviure mitjançant llençaments des de la linia de morts.
  • Pots protegir-te amb una pilota com a escut.
  • Si s’atrapa la pilota al vol, no resultes mort, i s’elimina a la persona que ha llençat si està viva.
  • VARIANTS: – augmenter el numero de pilotes -ampliar la zona de morts

FUNBOL-FLAG

NORMES

  • Competició entre dos equips que intentaran marcar gols plantant la pilota a la zona d’anotació. Per evitar que el rival anoti s’ha d’intentar treure una flag quan aquest té la pilota.
  • Guanyarà l’equip que més gols anoti durant partits de dues parts de 7 minuts. Passes lliures (endavant i enrere).
  • Un cop t’han tret la flag, deixar la pilota a terra.
  • El primer passe un cop recuperada la pilota ha de ser enrere.
  • Si el receptor té un o dos peus a la zona d’anotació no es comptabilitzarà com a gol i l’equip rival recuperarà la possesió.
  • Només es para el joc quan hi ha hagut un gol o s’ha recuperat la pilota. Després de gol, es saca des de la mateixa línia d’anotació.
  • Els canvis es podràn realitzar quan el joc estigui aturat

FUN-TENNIS PLATJA

NORMES

  • Competició entre dos equips de tres persones.
  • L’anotació es comptabilitzarà com el volley platja ( sets a 21 punts )
  • Cada equip ha de fer un mínim de dos i un màxim de tres pases entre ells per a tornar el volant al rival.
  • S’accepta un sol cop en cas de tornar-lo en una situación extrema. No es pot tocar la xarxa ni amb el cos ni amb la raqueta.
  • Els canvis es podràn realitzar quan el joc estigui aturat.

“FUN-PITXI”

NORMES

  • Competició entre dos equips que intentaràn anotar el màxim de carreres possibles recorren les bases. Cada equip tindrà dos o tres atacs i defenses.
  • Hi haurà tres bases i la zona de Home Run.
  • L’equip defensor comptarà amb la zona de pitxi.
  • El colpeig es realitzarà amb la mà ( variants: raqueta, peu, …) i la pilota la llençarà l’equip defensor.
  • Si el llençament no es considera apte, es podrà sol·licitar un canvi de pitxi després de tres intents.
  • Per eliminar a l’equi atacant:
    – Si algú es troba corren entre bases quan el pitxi planta la
    pilota i crida PITXI!
    – Per bases: plantar la pilota a la base abans que arribi l’atacant
    – Tocant amb la pilota agafada amb la mà a l’atacant.

VOLLEY PLATJA

NORMES

Els equips estatran formats per tres o quatre jugadors i un d’ells actua de capità.

Els jugadors no tenen posicions fixes sobre la sorra del terreny de joc.

  • No hi ha canvis ni substitucions. En cas de lesió es pot disposar una única vegada en el partit d’un temps de 5 minuts de recuperació, comptats des del moment que el personal mèdic acreditat arribi a la pista.
  • Els partits es disputen al millor de tres sets. Cada set es juga a 21 punts amb dos d’avantatge, i el set decisiu, en cas de ser necessari el tercer, a 15 punts amb dos d’avantatge. Cada 7 punts disputats ( o 5 en el tercer set ) es produeix un canvi de camp.
  • El bloqueig es comptabilitza com un dels tres tocs de l’equip, podent igualment el mateix jugador que fa el bloqueig, fer un altre toc consecutiu.
  • Existeix alguna flexibilitat pel que fa a la retenció de la pilota. Quan dos jugadors adversaris subjecten la pilota sobre la xarxa, NO es considera pilota detinguda, i aquí sí, l’equip que el rep disposa d’altres tres tocs. També es permet en cas d’una acció defensiva davant una rematada forta, una lleugera retenció en el toc de dits amb les mans en alt, però no el toc de dits comú, ja que això seria una falta, sinó una recepció amb els palmells de la mà.
  • És vàlid qualsevol cop d’atac sempre que es realitzi dins del camp, excepte la finta (tipping) que es considera falta.
  • Cada equip pot demanar un temps de descans de 30 segons per set.
  • En el voleibol pot haver-hi substitucions, en canvi en el voleibol de platja no n’hi ha.

HANDBOL PLATJA

NORMES

  • El partit es composa de dues parts, els resultats són comptabilitzats per separat. Cada part dura 10 minuts, i entre les dues parts hi ha un descans de 5 minuts.
  • El partit comença en cada part amb un servei de àrbitre. Un sorteig determina quin equip tria camp.
  • Cada equip pot demanar un temps mort d’1 minut a cada temps.
  • En cas d’empat al final d’una part, la decisió de l’equipguanyador serà per “mort sobtada”, és a dir el que marca el primer gol guanya.  Aquesta pròrroga començarà amb un servei d’àrbitre. El vencedor de cada part obtindrà un punt.
  • Quan les dues parts són guanyades pel mateix equip, aquestés el vencedor per 2 punts a 0.
  • Si cada equip guanya una part i hi ha empat, aquest es resoldrà amb el sistema “un jugador contra el porter”.
  • Un equip està compost per un màxim de 10 jugadors.
  • Per començar el partit cal que almenys 6 jugadors estiguin presents. Si durant el partit el nombre de jugadors d’un equip disminueix persota de 4 es suspendrà el partit, i l’equip en qüestió perdrà el partit.
  • Sobre el terreny de joc hi haurà 4 jugadors com a màxim (3 de camp i 1 porter). Els reserves estaran darrere de la línia de banda en la seva meitat del terreny de joc, havent d’estar asseguts en tot moment.

+ VEURE MÉS

  • En cas de falta per mal canvi, el partit es continuarà amb un servei de cop franc o un llançament de 6 metres en benefici de l’equip adversari si el partit ha hagut de ser interromput per aquesta raó. Si no ha estat així, el partit s’ha de reprendre amb el servei corresponent al lloc on estigués la pilota en el moment de la falta. El jugador infractor serà exclòs.
  • Tots els jugadors estaran descalços. És possible l’ús d’algun calçat, sempre que els dos equips ho acordin i tots els jugadors ho portin.
  • Al porter li està permès sortir de l’àrea de porteria sense la pilota i jugar a la zona de joc.
  • Si el porter fa un gol mentre està de jugador de camp, el gol val un punt més, excepte si aquest es produeix com a conseqüència d’un llançament de sis metres.
  • Després de cada gol, el partit continua amb un servei del porter des de dins de l’àrea de porteria.Una pilota rodant o immòbil a terra sempre pot ser jugat, fins i tot dins de l’àrea de porteria. No obstant això, el jugador de camp no pot entrar a l’àrea de porteria, aquesta infracció es castiga amb cop franc.
  • Qualsevol jugador pot llançar-se sobre una pilota que estiguirodant o immòbil a terra.
  • Les sancions personals que comportin exclusió temporal duraran fins que l’equip del jugador infractor recuperi la pilota.En el cas que la sanció sigui producte d’una acció que comporti un llançament de sis metres, es farà el llançament sense tenir en compte el rebuig, i l’equip atacant continuarà amb la possessió de la pilota, igual que si la sanció es produeix en una acció que acabien gol. En ambdós casos es reprendrà el joc amb un servei de banda des del centre de la línia de banda.
  • Un gol és vàlid quan la pilota ha travessat del tot la línia de gol. Tot gol marcat en “fly” (recepció i llançament sense contacte amb el terra) compte un punt més. Si el porter marca un gol mentre actua com a jugador de camp, és a dir, no des de la zona de porteria, el gol en valdrà un punt més que el anotat per un jugador de camp.
  • Si cada equip ha guanyat un temps (1-1), es jugarà el sistema “un jugador contra el porter”. Cada equip designa cinc jugadors, que efectuaran els llançaments alternant amb l’adversari. Si un porter és designat com llançador, en el moment en què li toqui realitzar el seu llançament, serà substituït per qualsevol altre jugador, que serà el que li enviï la pilota, en aquest cas el gol del porter valdrà com el de qualsevol jugador. El vencedor és l’equip que ha marcat més gols després dels cinc llançaments.
  • En el sistema “un jugador contra el porter”, els dos porters es troben sobre la línia de gol. Un jugador comença la primera sèrie col.locant-se en una de les dues cantonades de la superfície de joc amb la seva pròpia línia d’àrea de porteria. Quan l’àrbitre xiula, el jugador passa al porter la pilota, aquest ha de agafar-lo sense que hagi tocat el sòl. En el moment en què la pilota surt de la mà del llançador, els dos porters poden desplaçar-se i avançar. El porter en possessió de la pilota no pot sortir de l’àrea de porteria, i ha de deixar anar la pilota abans de 3 segons, ja sigui llançant sobre la porteria contrària o passant-lo al seu company. Aquest ha d’agafar la pilota, que no hi haurà pogut tocar a terra, i intentar marcar un gol respectant les regles. Si el porter fica gol des de la seva àrea, aquest tindrà doble valor.
  • La pilota enviat pel jugador de camp sí que pot tocar a terra. El porter defensor pot tornar en qualsevol moment a la seva àrea sense pilota.
  • En els llançaments “d’un jugador contra el porter”, en cas que el porter defensor impedeixi, infringint les regles, l’atacant fer un gol, l’àrbitre procedirà a xiular un llançament de 6 metres. Sí aquest llançament és gol, valdrà dos punts.
  • Si el vencedor no està decidit després de la primera sèrie, se seguirà amb el sistema “un jugador contra el porter”, designant de nou cinc jugadors que s’encarregaran de la segona sèrie. El vencedor es decidirà en aquesta segona sèrie, o eventualment en les següents, quan un equip vagi amb un gol d’avantatge després d’haver fet un llançament cada equip.
  • Si el nombre de jugadors d’un equip és menor de cinc durant una sèrie, un jugador no podrà llançar dues vegades, aquest equip per tant farà menys llançaments.
  • Durant el desenvolupament d ‘”un jugador contra el porter”, tots els jugadors de camp es col.locaran darrera de la porteria on comença la primera sèrie. El jugador que ha efectuat el llançament es col.locarà darrere de l’altra porteria, llevat que es tracti del porter, que podrà tornar a l’altre camp per seguir llançant la pilota als seus companys.
  • Tots els llançaments de “un contra el porter” s’executaran contra la mateixa porteria.
  • Cada mitja part, el partit comença amb un servei d’àrbitre. El jugador que toca la pilota pot enviar al seu porter sense ser penalitzat.
  • Després de cada gol, el partit continua amb un servei del porter des de la seva pròpia àrea. Els jugadors es poden col.locar en qualsevol part de la superfície de joc.
  • Tant el servei de cantonada com els serveis de banda de l’àrea de porteria, es realitzaran des del vèrtex de la línia de banda ide la línia d’àrea de porteria, no podent en cap cas llançar aporteria directament.
  • Durant l’execució d’un servei de banda, els jugadorsdefensors s’han de mantenir com a mínim a 1 m. del llançador.
  • En cas de falta, l’altre equip traurà un cop franc. El cop franc s’ha de treure des del lloc on s’ha comès la falta. Durant l’execució d’un cop franc, els jugadors de l’equipatacant no poden acostar-se a menys d’un metre de la línia de l’àrea de porteria.Els jugadors de l’equip adversari han d’estar almenys a un metre del llançador. Poden col.locar al llarg de la línia de l’àrea de porteria.
  • En l’execució d’un llançament de 6 metres, el llançador no pot tocar ni traspassar la línia de l’àrea de porteria abans que la pilota hagi sortit de la mà. Si ho fa, serà sancionat amb un cop franc en contra.El valor del gol del llançament de sis metres serà d’un punt,excepte en els casos que sigui conseqüència d’una acció comesacontra el porter en una acció normal o contra un jugador en llançament de “fly”, que tindrà valor doble , i serà triple si l’acció és sobre el porter en llançament de “fly”.El porter i els altres jugadors de l’equip adversari no poden aproximar-se a menys d’1 metre del llançador (cop franc).
  • Els jugadors d’ambdós equips se situaran en l’exterior de la mateixa línia de banda, cada un a la part corresponent al seu camp, romanent asseguts.
  • Cada equip podrà realitzar tots els canvis que vulgui, sempre per la zona de joc del seu costat del camp. El porter seguirà la mateixa pauta.

ULTIMATE FRISBEE

NORMES

  • 7 vs 7
  • L’equip en possesió del disc és l’atacant i té com a objectiu avançar, mitjançant successius passes del disc entre els seus jugadors, fins a anotar un punt al equip contrari.
  • Es marca un punt quan un jugador de l’equip atacant rep, dins la zona de gol de l’altre equip, un pase d’un company.
  • L’objectiu de l’equip defensor és interceptar un pase de l’altre equip i convertir-se, així en equip atacant.
  • El saque es realitza llençant el disc cap endavant i només pot rebre’l l’equip contrari al que ha fet el passe.
  • Fins que es realitzi el saque tots els jugadors han d’estar en les respectives zones de gol.
  • El disc només pot ser desplaçat mitjançant passes, queda prohibit l’autopasse.
  • No es pot córrer amb el disc a la mà. Si es rep un passe en carrera es permet fer un passe inmediat o els mínims passos per aturar-se.
  • El disc es pot tenir a les mans un màxim de 10 segons. Durant aquest temps es pot pivotar sobre un peu.
  • No es pot robar el disc a un jugador.
  • Quan el disc cau al terra o surt fora de banda , es falta de l’últim jugador que l’ha tocat. Saca l’equip cotrari des del punt on ha quedat el disc.
  • Si un equip que defensa intercepta un pase contrari, segueix el joc, passant a ser automàticament equip atacant.
  • Es falta defensar dos jugadors a la vegada sobre un atacant.
  • Davant un disc a l’aire que l’agafen simultàneament un atacant i un defensor, té preferencia l’atacant.
  • Està prohibit el contacte entre jugadors. Un defensor no pot defensar a menys d’un pas de l’atacant, ni colpejar-li la mà durant el llançament.
  • No existeix el ‘fora de joc’.
  • Si un jugador defensor comet falta dins la seva zona de gol, saca l’equip contrari des de fora de la línia, però en el punt més pròxim al lloc de la falta.
  • Quan un equip aconsegueix marcar un gol, cambia de camp automàticament i fa el saque de posada en joc.

DURACIÓ: un joc dura fins que un equip ha anotat 21 gols, amb diferència de dos gols. Quan un dels dos equips aconsegueix 11 gols es fa mitja part (5-10 min.)

JOCS

 

Tenim un gran ventall de jocs pensats per a totes les edats dels i les participants. Combinant els més tradicionals (com el mocador o serps, gallines i guineus) amb activitats cooperatives on gràcies a l’esforç i la col·laboració dels i les membres de l’equip podràn aconseguir superar els diferents reptes.

Estem oberts a la modificació i adequació dels mateixos per preparar els esdeveniments.

FUNCIONAMENT

Cada escola podrà inscriure tants equips com vulgui. A la nostra pàgina web hi trobaran un llistat de les diverses activitats que proposem, i els equips inscrits n’hauran de triar un màxim de 5.

Dues setmanes abans de l’esdeveniment es comunicaràn els tres esports/activitats més votats i els quals formaràn part de l’School Funatics.

sports-funatics-12
sports-funatics-uem-1
sports-funatics-11
sports-funatics-10
icon-sports-funatics

INSCRIU-TE!

Omple les dades de la teva escola, classe, o grup i especifiqueu en que esteu interessats.

Nom i Cognom
Telèfon
Email
Escola
Cicle
Activitats CM
Activitats CI
Activitats CS
Activitats ESO

Jocs COOPERATIUSJocs TRADICIONALSCircuit d’HABILITATSCurses i relleusJocs COOPERATIUSJocs TRADICIONALSCircuit d’HABILITATSCurses i relleusFUNDODGEULTIMATE FRISBEEFUNBOLFLAGFUNTENNIS PLATJAHANDBOL PLATJAALTRES ( pitxi, jocs cooperatius, ….)FUNDODGEULTIMATE FRISBEEFUNBOLFLAGFUNTENNIS PLATJAHANDBOL PLATJAALTRES ( pitxi, jocs cooperatius, ….)

Quants equips?
Quantitat de participants
Missatge
He llegit i accepto la política de privacitat

bg-sports-funatics
Back To Top